HVEM DELER VI DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER MED?
Power People kan videregive dine personoplysninger til kunder og underleverandører (f.eks. databehandlere), som udfører opgaver på dennes vegne, leverandører, offentlige myndigheder, pensionsselskaber, arbejdsgiverforeninger og andre forretningsforbindelser og i alle andre tilfælde, hvor vi kan blive pålagt at gøre dette, f.eks. ved dom eller kendelse.
Personoplysninger videregives på baggrund af en legitim interesse, juridisk forpligtelse og/eller for at kunne opfylde kontrakten i overensstemmelse med de formål, som er angivet under afsnittet “Hvorfor indsamler vi dine personoplysninger?”. Power People har truffet de nødvendige foranstaltninger for at sikre, at de personoplysninger, der videregives, beskyttes mod tab eller ulovlig behandling.
HVOR LÆNGE OPBEVARER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?
Tidsrummet for opbevaring afhænger af de gældende lovbestemte tidsfrister for opbevaring af data.
Kandidater (hvis du ikke har arbejdet for Power People endnu)
Dine joboplysninger (CV, arbejdserfaring, uddannelse, testresultater m.m.) er til rådighed seks måneder efter den sidste kontakt, hvis du ikke har arbejdet for Power People. Hvis du ikke længere ønsker at være registreret hos os, kan du afmelde dig ved at sende en email til info@powerpeople.dk. Du vil derefter ikke længere blive kontaktet eller modtage jobtilbud fra Power People.
Hvis du arbejder/har arbejdet for Power People:
Dine personoplysninger opbevares i fem regnskabsår efter seneste ansættelsesdato. Visse personoplysninger er til rådighed for Power People i et længere tidsrum, f.eks. til brug i forbindelse med klager eller skattemæssige forpligtelser. Hvis du ikke længere ønsker at være registreret hos os, kan du afmelde dig ved at sende en email til info@powerpeople.dk. Du vil derefter ikke længere blive kontaktet eller modtage jobtilbud fra Power People.
PERSONOPLYSNINGER VEDRØRENDE FORRETNINGSFORBINDELSER
Power People behandler personoplysninger for relevante personer, der arbejder for virksomheder, vi samarbejder med for at kunne (1) give tilbud på og/eller levere oplysninger om vores tjenester og andre aktiviteter, og (2) anmode om og gennemgå tilbud og oplysninger om tjenester og produkter til Power People og (3) opretholde en forretningsforbindelse og (4) indgå aftaler om og administrere ordrer.
Vi behandler personoplysninger for forretningsforbindelser, herunder navne, kontaktoplysninger og kontaktpersonernes stillinger. Power People kan videregive personoplysninger fra forretningsforbindelser, hvis dette er nødvendigt for at kunne realisere målsætningerne for forretningsforbindelsen eller for formålet med jobplaceringen/opgaven. Disse oplysninger kan videregives til andre Power People enheder, til ansøgere eller kandidater, samarbejdspartnere og underleverandører (f.eks. databehandlere), som leverer tjenester på vegne af Power People, samt i alle andre tilfælde, hvor Power People måtte være pålagt at gøre dette ved dom eller kendelse. Power People har truffet de nødvendige foranstaltninger for at sikre, at alle de personoplysninger, der videregives, beskyttes korrekt mod tab eller ulovlig behandling.
DINE RETTIGHEDER
I henhold til databeskyttelsesloven, har du en række rettigheder.
Rettighederne er som følger:
- Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger Power People behandler om dig.
- Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, Power People har registreret om dig.
- Du har ret til at få slettet de personoplysninger Power People har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter Power People alle oplysninger, som Power People ikke efter lovgivning er pålagt at skulle gemme.
- Du har ret til ”data portabilitet” og få dine oplysninger levereret i et læsbart format
- Er behandlingen af personoplysninger baseret på et samtykke fra dig, har du ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder, at behandling herefter ophører, medmindre Power People efter lovgivning er pålagt at skulle behandle personoplysningerne.
Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Du kan ved skriftlig anmodning til Power People enten modtage en udskrift af dine personoplysninger, få ajourført dine personoplysninger, gøre indsigelser eller anmode om at få slettet dine personoplysninger. Det kræver blot du kan legitimere dig. Anmodningen skal underskrives af dig og indeholde dit navn, adresse, telefonnummer, e-mail.
Du kan også kontakte Power People, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
Anmodningen fremsendes til:
Power People Søndergade 157
9900 Frederikshavn
Att.: Administration
Power People vil indenfor 1 måned efter modtagelsen af din anmodning om udskrift fremsende denne til din e-mailadresse.
Ved anmodninger om rettelser og/eller sletning af dine personoplysninger, undersøger Power People, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Power People kan afvise anmodninger, der enten er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig teknisk indgriben (for eksempel at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller i situationer hvor den ønskede handling må anses for værende yderst kompliceret (for eksempel anmodninger om oplysninger, der udelukkende findes som sikkerhedskopier).
For kandidater, vikarer, interim medarbejdere, selvstændige og forretningsforbindelser: Hvis du selv har oprettet dig som jobsøgende via vores hjemmeside, kan du få adgang til de personoplysninger, der er registreret om dig. Du kan til enhver tid selv ændre en række oplysninger, f.eks. ved at ændre i dit CV eller dine kontooplysninger. Hvis du ønsker at få adgang til alle dine behandlede personoplysninger og/eller til at ændre eller slette dine oplysninger, som du ikke selv kan ændre, skal du henvende dig til din kontaktperson hos Power People.
SIKKERHED
Power People vil sikre og beskytte dine personoplysninger mod tab eller ulovlig brug. Vi gør dette på baggrund af fysiske, administrative, organisationsmæssige og tekniske sikkerhedsforanstaltninger.
Power People beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler persondata. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn på de systemer, hvor det er påkrævet.
For at undgå datatab tager Power People løbende back up af vores datasæt.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil Power People underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Power Peoples sikkerhedsprocedurer bliver løbende revideret på baggrund af den nyeste teknologiske udvikling. Udover Power Peoples interne systemer benytter vi os af eksterne leverandører af IT-services Vi har databehandleraftaler med alle relevante eksterne leverandører.
KONTAKT, SPØRGSMÅL, KOMMENTARER, KLAGER ELLER (MISTANKE OM) DATALÆKAGER
Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller klager i forhold til Power People beskyttelse af dine personoplysninger, bedes du kontakte os skriftligt eller via e-mail på info@powerpeople.dk eller Power People, Søndergade 157 – 9900 Frederikshavn. Medfører dette ikke en afklaring, kan en eventuel klage herefter rettes til Datatilsynet. Den aktuelle kontaktadresse kan findes på www.datatilsynet.dk.
ÆNDRINGER
Af forskellige årsager kan Power People til enhver tid vælge at foretage ændringer af eller tilføjelser til denne erklæring om personoplysninger. Den nyeste erklæring om personlige oplysninger kan til enhver tid læses på Power Peoples websted: www.powerpeople.dk. Denne version er udarbejdet ultimo november 2019.